Ondanks dat het echte werken aan het project er de laatste maanden maar niet van komt, gaat het zoeken naar onderdelen gewoon door.
van de week heb ik via marktplaats zeer goedkoop een 30PK koelhuis op de kop kunnen tikken.
Niet deze, maar wel soort gelijk:

Voordeel van een 30PK koelhuis is dat deze ronder loopt dan mijn origineele, hierdoor is er aan de zijkanten meer ruimte,
wat weer een voordeel is bij de montage van dubbele carburateurs.
Zoals je ziet heeft deze geen aansluiting voor de kachel potten, wat geen probleem is want in de winter staat hij toch binnen.
Ook de oliekoeler zal moeten verhuizen, wat ook geen probleem is want er zal toch een externe oliekoeler op komen.
Dan heb ik vanavond nog iets erg gaafs weten te scoren voor erg weinig!
Ik was er al een tijd naar opzoek, maar ze zijn moeilijk te vinden, en als je ze gevonden heb, vaak niet te betalen.
Voor in het interieur, Simca 1000 rally voorstoelen!
Wederom, niet deze, maar soortgelijke:

De stoelen op de foto zijn de stoelen uit een simca 1000 rally, maar niet de stoelen die ik gekocht hebt.
Ik wilde deze stoelen erg graag hebben, omdat deze een mooi, sportief, en eigentijds beeld geven in de kever.
Daarbij is van deze kuipstoel de rugleuning gewoon inklapbaar voor de door loop naar achteren.
van de week kan ik ze ophalen, en zal ik wat foto's plaatsen!